yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

  • ۰
  • ۰

یکی از اقدامات اولیه در فرایند ارتودنسی کشیدن یک الی دو دندان برای باز شدن فضای فک است. در این بین افرادی نیز هستند که نیازی به کشیدن دندان ندارند و در گذشته تعدادی دندان نیز از دست داده اند. در این شرایط ارتودنسی به سادگی نمی‌تواند فضای بین دندان‌ها را پر کند و نیاز است که با درمان ایمپلنت جلو رفت.


 

ارتودنسی

 

درمان ارتودنسی را بیشتر بشناسید.

 

قالب فک و دندان‌ها از یک استاندارد طبیعی برخوردار است که در افرادی این اجاگذاری‌های طبیعی به درستی انجام نشده است. این نقص در فک و دندان‌ها می‌تواند از طریق ژن و عوامل محیطی تاثیر گرفته باشد. درمان ارتودنسی با استفاده از أنواع روش‌ها متناسب با هر فرد به تغییر این الگو رشد در دندان‌ها می‌شود و آن‌ها را به حالت استاندارد و طبیعی خود برمی‌گرداند.

 

ارتودنسی باید در بازه سنی مناسب خود انجام شود چرا ک هبا گذشت از. این محدوده سنی درمان سخت و طولانی‌تری در پیش خواهد بود. از سن ۱۰ تا ۱۷ سال بهترین بازه زمانی برای اقدام به این درمان است چرا که صفحه رشد فک و دندان‌ها هنو به صورت کامل ثابت نشده است و امکان ایجاد تغییرات و حرکت دندان‌ها است.

 

ایمپلنت

 

درمان ایمپلنت را بیشتر بشناسید.

 

ایمپلنت سریع‌ترین و بی ضرر‌ترین درمان برای جبران دندان‌های از دست رفته است. هنگامی فرد دندانش را به صورت کامل از ریشه از دست می‌دهد برای جبران این فضای خالی و درمان آن می‌واند از ایمپلنت استفاده کند. ایمپلنت پیچی ایست که در درون لثه جا‌گذاری می‌شود و حکم ریشه دندان را دارد که وظیفه نگهداری تاج دندان را به عهده می‌گیرد. 

 

در انتهای این پیچ در بالای لثه، تاج دندان که کاملا مشابه یک دندادن طبیعی شبیه‌سازی شده است قرار می‌گیرد. از مزایای ایمپلنت می‌توان به بازگشت زیبایی و ظاهر مطلوب، هضم بهتر، جبران کجی فک و... اشاره کرد.


 

ایمپلنت

 

درمان ارتودنسی همراه با ایمپلنت را بیشتر بشناسید.

 

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد فرایند درمان ارتودنسی در برخی افراد به دلیل فاصله زیاد بینی دندان‌ها و یا نبود دندان‌های کافی به مشکل بر ‌می‌خورد و راه‌حل این مشکل ایمپلنت یک الی دو دندان است. برای انجام این درمان می‌بایست با سیم‌کشی تخصصی ارتودنتیست فضای ایمپلنت مشخص شود. سپس متخصص ایمپلنت فرایند درمان خود را انجام دهد و نوبت به ایمپلنت دوم برسد. توجه داشته باشید انجام ایمپلنت چندین دندان به صورت همزمان امکان پذیر نیست و باید به نوبت و با دقت و تخصص بالا انجام شود.

 

کلام آخر

 

در این مقاله از مجموعه ویکی درمان سعی شد تا تعریفی کامل و دقیق از درمان ارتودنسی و ایمپلنت ارائه شود و مسیر درمانی این دو باهم به طور کامل بررسی گردد. امیدواریم با نکاتی که در این مقاله گفته شد تردیدی در انجام این دو درمان به صورت همزمان نداشته باشید.

منبع:https://wikidarman.com/


 

  • ۰۰/۰۶/۰۲
  • لوازم یدکی خودرو

ارتودنسی

ایمپلنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی