yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

  • ۰
  • ۰

 

اگر شروع به طاس شدن کرده اید، ممکن است احساس کنید که قسمتی از هویت خود را از دست داده اید. درک علت ریزش بیش از حد مو می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا گزینه های درمانی برای شما مناسب است یا آیا درمان ریزش مو برای شما شدنی است؟ برای تقویت موی سر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در اینجا برخی از دلایل رایج ریزش مو در مردان آورده شده است.

جراحی یا بیماری

اگر اخیراً تحت عمل جراحی بزرگ قرار گرفته اید یا در حال بهبودی از بیماری جدی هستید، ریزش مو طبیعی است. بسیاری از افراد چند هفته پس از عمل جراحی بزرگ یا پس از بیماری دچار سطوح چشمگیری از ریزش مو می شوند.

در حالی که سطح ریزش مو ممکن است بیش از حد به نظر برسد ، در واقع واکنش بیش از یک رویداد خاص نیست و موها پس از مدتی به حالت عادی برمی گردند.

داروها

برخی از داروهای ضد انعقاد (داروهایی که به جلوگیری از ضخیم شدن خون یا "لخته شدن" کمک می کند) و بسیاری از داروهای شیمی درمانی که در درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان عامل ریزش مو شناخته شده اند.

برخی از داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است منجر به ریزش مو شوند و ویتامین A زیاد نیز می تواند همین تأثیر را داشته باشد.

تقویت موی سر

عدم تعادل هورمونی

تستوسترون هورمونی است که مسئول صداهای عمیق تر ، رشد عضلانی و میل جنسی ، از جمله موارد دیگر است. وقتی بدن شما تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) کمتر مفید تبدیل می کند ، می توانید ریزش مو را تجربه کنید.

مشکلات تیروئید

بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید اغلب به دلیل افزایش سرعت تبدیل تستوسترون به DHT ریزش مو را تجربه می کنند .4 حتی افرادی که تحت درمان تیروئید هستند از ریزش موی مرتبط با وضعیت خود در امان نیستند.

 

 بیماری تیرویید

فشار

اگر در محل کار یا خانه تحت فشار زیادی بوده اید ، ممکن است بتوانید ریزش موهای خود را دلیل استرس بدانید. استرس بیش از حد جسمی یا احساسی می تواند باعث متوقف شدن رشد طبیعی موها شود ، 5 یا دو ماه بعد ریزش می کند. اما خوشبختانه ریزش مو در اثر استرس معمولاً دائمی نیست.

آلوپسی آریتا

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است که در اثر استرس نیز تشدید می شود (بدتر می شود.) این به دلیل حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو باعث ریزش مو به صورت تکه های گرد در سر و جاهای دیگر بدن می شود.

حدود 5 درصد از افراد مبتلا به آلوپسی موهای سر خود را از دست می دهند. به طور معمول ، موها دوباره رشد می کنند ، اما معمول است که ریزش مو دوباره رخ دهد.

علل دیگر

برخی از عفونت های قارچی می توانند منجر به ریزش مو شوند. ریزش مو همچنین ممکن است نشانه برخی مشکلات زمینه ای مانند دیابت یا لوپوس باشد.

درمان ریزش مو

 

از آنجایی که همیشه نمی توان علت ریزش سریع یا بیش از حد موها را ارزیابی کرد برای درمان ریزش مو و هم چنین تقویت موی سر، همیشه ارزش این را دارد که برای تشخیص علت ریزش مو به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

  • ۰۰/۰۵/۱۷
  • لوازم یدکی خودرو

تقویت موی سر

درمان ریزش مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی