yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

  • ۰
  • ۰

میکرونیدلینگ ازجمله روش های غیر تهاجمی در جوانسازی پوست برای کلاژن سازی است. این روش با قدمتی از زمان مصریان باستان با هدف ایجاد خراش های سطحی با استفاده از سنگ مرمر و برداشتن لایه های مرده پوست و در نتیجه‌ ی آن جوانسازی پوست و ترمیم لایه ابتدایی، اصلاح شده و در دسترس بشر است.

میکرونیدلینگ چیست؟

در این روش، پوست در تماس با دستگاهی با سری مخصوص که شامل تعدادی سوزن با ضخامت بسیار کم است، قرارگرفته می‌شود. با ایجاد فضایی کوچک بر روی پوست و زخم های سطحی بسیار ریز، سبب جذب بیشتر سرم های درمانی می‌شود.

انواع میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به دو صورت‌ دستی و دستگاهی صورت میگیرد؛ در روش دستی با استفاده از ابزاری با سری غلطکی شکل که شامل تعداد زیادی سوزن از جنس تیتانیوم، سوراخ‌ها و منفذ های ریزی بر روی پوست ایجاد می‌کنند.

این عمل سبب می‌شود پوست در جهت ترمیم و بازسازی آنها، شروع به کلاژن سازی کند و همزمان با انجام این عمل، عارضه های پوستی نیز تا حد زیادی بهبود می‌یابند. در روش دستگاهی، سرعت بالاتر و در نتیجه تعداد منافذ ایجاد شده ی بیشتری وجود‌ دارد که سبب می‌شود روند کلاژن سازی سریع تر انجام شود.

میکرونیدلینگ

کاربرد های‌ میکرونیدلینگ

این متد از اساسی ترین و کارآمد ترین روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی است که از گذشته تا کنون، همواره مورد استقبال قرار گرفته است. از دیگر کاربرد های این روش می‌توان به رفع جای جوش‌ها و اسکار‌ها و فرو رفتگی های پوستی، بهبود ترک های پوستی و استرچ مارک ها، رفع لکه های مقاوم پوستی اشاره کرد.

مراقبت های قبل از انجام میکرونیدلینگ

  • قبل از انجام میکرونیدلینگ، حتما از معتبر بودن مرکز زیبایی و اصالت سرم های مورد استفاده در حین درمان، اطمینان حاصل کنید.

  • پیش از انجام میکرونیدلینگ، سطح پوست را کاملا تمیز کنید.

  • از انجام همزمان میکرونیدلینگ با وجود مواد آرایشی و هر گونه محصولات بهداشتی بر روی پوست، جدا خودداری کنید.

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ

  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید جدا خودداری کنید و در صورت امکان تا 24 ساعت از منزل خارج نشوید.

  • بعد از گذشت 24 ساعت از درمان نیز در صورت خروج از منزل، حتما ضد آفتاب با پوشش محافظتی بالا و حداقل SPF 30‌  استفاده کنید.

  • از دستکاری پوست و کندن پوسته های ایجاد شده بعد از میکرونیدلینگ، خودداری کنید.

  • از مصرف انواع دارو های ضد التهاب مانند ادویل و یا ایپوبروفن برای کاهش التهاب و قرمزی پوست و رفع حساسیت آن جلوگیری کنید.

میکرونیدلینگ قیمت

موارد ممنوعه انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ بصورت کلی ممنوعیت خاصی برای انجام‌ چه به لحاظ سن چه به لحاظ تفاوت انواع پوست ندارد اما در برخی گروه ها، پزشکان انجام این متد را ممنوع دانسته اند؛ از جمله این افراد میتوان‌ به برخی از گروه های زیر اشاره کرد:

  • افراد مبتلا به هر گونه عارضه و عفونت های پوستی

  • خانم هایی در دوره بارداری و شیردهی

  • افراد با سابقه ایجاد کلویید و تب خال 

  • افرادی که از دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده میکنند.

  • افرادی که طی چند ماه گذشته تحت درمان های شامل پرتو درمانی و اشعه درمانی قرار گرفته‌اند.

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، روشی بسیار کم هزینه تر نسبت به انواع لیزر است و عوارض جانبی مانند سوختگی های احتمالی ناشی از لیزر‌ها را ندارد. استفاده از میکرونیدلینگ در نقاط حساس و با پوست نازک تر مانند دور چشم، گردن و اطراف دهان که انجام روش‌های شیمیایی مانند پیلینگ، امکان پذیر نیست، بسیار کارآمد است.

این روش در درمان عارضه های مانند تیرگی های مقاوم به دیگر روش ها، بسیار موثرتر می‌باشد. ویکی درمان یک مجله اینترنتی  در حوزه سلامت و زیبایی است. برا کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی