yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

yadakyar

راهنمای خرید یدک یار

  • ۰
  • ۰

طبق قانون گذرنامه کسی که خدمات سربازی خود را به پایان نرسانده و کارت پایان خدمت ندارد، مجاز به دریافت گذرنامه و طبعا خروج از کشور نیست. برای دریافت گذرنامه در این شرایط بر طبق قانون گذرنامه دو راه وجود دارد. اولین راه گذراندن دوره سربازی و دریافت کارت پایان خدمت است. اما قانون برای افرادی که قصد خروج از کشور بدون دریافت کارت پایان خدمت را دارند نیز استثناهایی در نظر گرفته است. 

قانون گذرنامه

در ادامه به بررسی این موارد که در قانون گذرنامه به آنها اشاره شده است و مراحل دریافت گذرنامه در این شرایط خواهیم پرداخت. همچنین شما میتوانید از مشاوره با وکیل تهران جهت اطلاع از سایر قوانین و دستورالعمل ها در این زمینه استفاده کنید و به سوالات خود در این زمینه پاسخ دهید.

شرایط سنی 

بر طبق قانون گذرنامه عدم صدور کارت پایان خدمت شامل سنین بالای 18 سال برای آقایان میباشد و طبعا برای افراد با سن پایین تر از 18 سال هیچ مانعی جهت دریافت گذرنامه وجود ندارد. پس شرایطی که بر طبق قانون گذرنامه در این مطلب گفته می شود شامل این افراد نمی شود. اما در صورتی که سن آقایان به 18 سال تمام رسیده باشد و مشمول خدمت سربازی باشند، برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت میتوانید راه های موجود در این مطلب را امتحان کنید.

شرایط دریافت گذرنامه بدون کارت پایان خدمت

اگر شما مشمول خدمت فاقد غیبت باشید یا به عنوان دانش آموز، دانشجو یا طلبه فارغ التحصیل شده باشید؛ با تامین وثیقه تعیین شده در قانون گذرنامه میتوانید گذرنامه را بدون مشکل دریافت کنید. 

لازم به ذکر است که موارد تعریف شده در قانون گذرنامه برای پرداخت وثیقه شامل سفرهای علمی، غیر علمی، نیمه علمی، سفرهای مطالعاتی، سفرهای زیارتی و دوره های مشترک می شود.

شما میتوانید برای اطلاع از نحوه پرداخت وثیقه و میزان آن در این شرایط از طریق ارتباط با وکیل تهران و دریافت مشاوره با وکیل مورد نظر اطلاعات کسب کنید.

سفر سربازان به خارج از کشور

باید گفت موارد گفته شده تنها شرایط موجود برای دریافت گذرنامه نیست و شرایط دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. حتی اگر شما از آن دسته دانشجویانی نباشید که در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل هستند و یا گواهی اشتغال به تحصیل یا درخواست مجوز خروج از کشور باشید هم میتوانید با وثیقه، گذرنامه خود را دریافت کنید. 

حتی در صورتی که برگه اعزام بدون غیبت دارید یا مهلت معرفی مشمولین فارغ التحصیل برایتان به پایان نرسیده است هم میتوانید با امین وثیقه بر طبق قانون گذرنامه، پاسپورت خود را دریافت کنید.

در مورد وثیقه این نکته قابل توجه است که شما در صورت دریافت گذرنامه با استفاده از وثیقه، مجوز خروج از کشور و پاسپورت شما به صورت موقت صادر می شود و در صورت عدم بازگشت در موعد مقرر، وثیقه شما به نفع دولت ضبط می شود.

مشاوره با وکیل در مورد مراحل صدور گذرنامه

لازم به ذکر است که برای دریافت گذرنامه در این شرایط نکات و موارد حقوقی بسیاری وجود دارد. شما میتوانید با استفاده از دریافت مشاوره با وکیل خبره از مبانی و مراحل دریافت گذرنامه اطلاع کسب کنید. این کار با یافتن بهترین وکیل تهران امکان پذیر است. پیشنهاد میکنم قبل از طی این مراحل حتما مشاوره با وکیل تهران را جدی بگیرید. مشاوره با وکیل میتواند به شما در درک موراد قانونی و استثناها در زمینه کمک بسیاری کند. پیشنهاد میکنم برای یافتن وکیل تهران به استانداردهای یک وکیل خبره و متص توجه ویژه ای داشته باشید تا در آینده و پس از طی مراحل دچار مشکل نشوید.

مراحل دریافت گذرنامه برای افراد بدون کارت پایان خدمت

برای دریافت پاسپورت افراد بدون کارت پایان خدمت باید ابتدا فرد، گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه وثیقه مورد نیاز، به سازمان وظیفه عمومی یا یگان خدمتی( در صورتی که فرد سرباز باشد) ارائه میکند و پس از ارائه مدارک، سازمان وظیفه عمومی یا یگان خدمتی مجوز خروج از کشور را به پلیس گذرنامه ارائه میکند. سپس با صدور گذرنامه موقت فرد مجوز خروج از کشور را دریافت کند.

نتیجه گیری

در این مقاله براساس قانون گذرنامه به بررسی روش های صدور پاسپورت برای افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، پرداختیم. طبعا روش ها و استثناهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که افراد جامعه از آن اطلاع ندارند. در این زمینه فقط یک وکیل تهران می تواند کمک کننده باشد. دریافت مشاوره با وکیل با تخصص بالا می تواند تمام اطلاعات و راه ها برای دریافت گذرنامه را به شما ارائه دهد. شما میتوانید برای یافتن بهترین وکیل تهران، به اپلیکیشن شهرداد مراجعه کنید. با استفاده از اپلیکیشن شهرداد میتوانید علاوه بر دریافت مشاوره با وکیل یا وکلای خبره در این زمینه بهترین وکیل تهران را بیابید و با او ارتباط برقرار کنید. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید در سریع ترین زمان ممکن مشاوره با وکیل را دریافت کرده یا پرونده خود را به وکیل تهران با مهارت بالا بسپارید.

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • لوازم یدکی خودرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی